No voldria pecar d'antiintel·lectualisme, però és evident que Jesús, el fill del fuster, va néixer en un entorn senzill. Sabia llegir (se'ns explica que en més d'un cop va llegir les escriptures a la sinagoga), però no tenia estudis aprofundits de filosofia o teologia, com sí els tenien els fariseus o les famílies riques de l'aristocràcia. Jesús, a més, predicava per a la gent senzilla: pescadors, etc. El missatge de Jesús, doncs, havia de ser senzill, perquè fos comprensible pel poble. Jesús mai no digué: això ho explicaré només als sabis, perquè no ho entendríeu. Alhora, ell vingué a donar la bona nova, tota ella, no només una part. No digué: jo vinc a portar la bona nova als pobres, i un altre vindrà a portar la resta de la revelació als estudiosos. No: ell portà tota la bona nova, sencera, i predicant als humils donà tota la bona nova per transmesa. Així doncs, el missatge de Jesús ha de ser tot necessàriament comprensible per la gent humil. Allò important ha de se...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada